Obchodní podmínky

Platné od 15.06.2025

1  Úvodní ustanovení

1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) upravují práva a povinnosti mezi společností Acutus sales s.r.o., sídlo: Uralská 689/7, Bubeneč, 160 00 Praha 6, Česká republika, IČO: 17986419, DIČ: CZ17986419, zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 379492/MSPH vedeném Městským soudem v Praze, e‑mail info@gooods.cz jako prodávajícím („My“ nebo „Prodávající“) a každou osobou, která si objedná zboží prostřednictvím internetového obchodu gooods jako kupujícím („Vy“ nebo „Kupující“), při uzavírání a plnění kupní smlouvy („Smlouva“).

1.2 Kupující odesláním Objednávky prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího („E-shop“) potvrzuje, že se seznámil s těmito Podmínkami a že s nimi v celém rozsahu souhlasí. Podmínky jsou nedílnou součástí Smlouvy. Individuální ujednání uvedená ve Smlouvě mají přednost před těmito Podmínkami.

1.3 Prodávající si vyhrazuje právo tyto Podmínky jednostranně měnit. Nové znění Podmínek nabývá účinnosti dnem zveřejnění na E-shopu a vztahuje se pouze na Smlouvy uzavřené po tomto datu.

1.4 Tyto Podmínky jsou závazné bez ohledu na zemi dodání zboží. Rozhodným právem je právo České republiky.

2  Charakter zboží a zdravotní doporučení

2.1 Prodávané zboží představuje výživové doplňky a krmivo pro domácí zvířata. Jedná se o produkty, které mohou obsahovat složky podléhající zvláštním skladovacím a výživovým doporučením. Kupující je povinen uchovávat Zboží v souladu s návodem uvedeným na obalu. Nesprávné skladování (vystavení vlhkosti, teplu, přímému slunci) může ovlivnit kvalitu a nebude považováno za důvod k reklamaci.

2.2 Zboží nenahrazuje veterinární péči, přičemž odpovědnost za výběr a vhodnost produktu pro konkrétní zvíře nese Kupující. Prodávající neodpovídá za účinek zboží na zdraví zvířete, pokud je produkt použitý v rozporu s návodem nebo doporučením.

2.3 Prodávající neodpovídá za interakce Zboží s jinými výživovými doplňky, léčivy nebo krmivem, které Kupující zvířeti souběžně podává, a které mohou ovlivnit účinek produktu.

3  Objednávka a uzavření Smlouvy

3.1 Objednávku lze uskutečnit především prostřednictvím E-shopu. Ve výjimečných případech může Prodávající po individuálním ujednání s Kupujícím dohodnout jiný způsob objednávky.

3.2 Smlouva je uzavřena okamžikem doručení e-mailového potvrzení objednávky ze strany Prodávajícího. Prodávající si vyhrazuje právo objednávku odmítnout nebo upravit její podmínky – zejména při technické chybě, omezené dostupnosti nebo podezření na zneužití systému.

3.3 Podle jazykových preferencí na E-shopu, může být Smlouva uzavřena v slovenském, českém nebo maďarském jazyce. Smlouva se vždy řídí výlučně právem České republiky.

3.4 Kupující je povinen při vytváření Objednávky uvést pravdivé a úplné identifikační a kontaktní údaje. Prodávající nenese odpovědnost za vady ve Smlouvě způsobené nesprávně uvedenými údaji.

3.5 Kupující má před odesláním Objednávky možnost zkontrolovat a upravit všechny zadané údaje. Objednávky Kupující potvrzuje její závaznost, jak i souhlas s těmito Podmínkami a se zpracováním osobních údajů ve smyslu Zásad zpracování osobních údajů.

3.6 Vaši Objednávku Vám potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce.

3.7 Mohou nastat i případy, kdy Prodávající nebude moci objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy zboží není dostupné nebo případy, kdy Kupující objedná větší počet kusů zboží. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který Prodávající nemůže Objednávku potvrdit, budeme kontaktovat Kupujícího s nabídkou k uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena v momentě, kdy Kupující potvrdí nabídku Prodávajícího. V případě, že v rámci E-shopu, uplatněného slevového kódu nebo v objednávce bude uvedena zjevně vadná cena, není Prodávající povinen zboží za tuto cenu dodat a to ani v případě, kdy Kupující obdržel potvrzení objednávky. V takové situaci Prodávající kontaktuje Kupujícího s novou nabídkou pro uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti původní objednávce. Za zjevně chybnou cenu se považuje například situace, kdy cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců.

3.8 Prodávající může k některému zboží nabízet slevu. K poskytnutí slevy je třeba, aby Kupující v návrhu Objednávky vyplnil údaje o této slevě do předem určeného pole.

4  Předplatné (subscription model)

  • 4.1 Kupující má možnost uzavřít smlouvu na opakované doručování zboží („předplatné“), přičemž frekvence, způsob platby a trvání jsou uvedeny u konkrétního produktu.
  • 4.2 Zrušení předplatného je možné nejdříve po doručení první zásilky, a to prostřednictvím zákaznického účtu nebo e-mailem, a to nejpozději 3 pracovní dny před další plánovanou zásilkou. Po tomto termínu bude následující zásilka zpracována a účtována automaticky.
  • 4.3 Prodávající si vyhrazuje právo předplatné jednostranně upravit nebo zrušit, zejména při změně sortimentu, cen nebo z důvodu zneužívání.

5  Cenové a platební podmínky, výhrada vlastnického práva

  • 5.1 Cena je vždy uvedena v E-shopu i v návrhu Objednávky. V případě rozporu mezi cenou uvedenou u zboží na E-shopu a cenou v návrhu Objednávky je rozhodná cena z návrhu Objednávky. Návrh Objednávky zároveň uvádí také cenu za dopravu, případně podmínky pro dopravu zdarma.
  • 5.2 Kupující je povinen uhradit cenu předem, a to prostřednictvím platební brány nebo bankovním převodem. U předplatného je platba opakována automaticky. V případě neúspěšné platby může být předplatné pozastaveno nebo zrušeno.
  • 5.3 Všechny slevy poskytované E-shopem jsou platné pouze při splnění podmínek určených E-shopem a mohou být časově omezeny. Slevové kódy nelze kombinovat s jinými slevami nebo akcemi, není-li výslovně uvedeno jinak. E-shop si vyhrazuje právo kdykoli změnit podmínky uplatňování slev, slevy zrušit nebo odmítnout slevový kód v případě podezření na zneužití. V případě vrácení zboží, na které byla sleva uplatněna, bude vrácena jen částka, kterou jste skutečně zaplatili. Slevové kódy nelze směnit za hotovost a nelze je použít na nákup dárkových poukazů.
  • 5.4 Po úspěšném přijetí platby bude Kupujícímu vystavena elektronická faktura, která bude zaslána na e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce. Kupující tímto výslovně souhlasí s vystavováním a doručováním daňových dokladů v elektronické formě.

6  Doručení zboží

  • 6.1 Zboží je doručováno způsobem zvoleným Kupujícím z dostupných možností v E-shopu.
  • 6.2 Doba doručení závisí na dostupnosti zboží a zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení bude uvedena v potvrzení Objednávky. Standardní doba doručení je 2–5 pracovních dnů. Standardní doba doručení je orientační a může se lišit v závislosti na dostupnosti služeb, zvolené přepravní službě a zemi doručení. Prodávající neodpovídá za prodloužení doby doručení způsobené dopravcem nebo vyšší mocí.
  • 6.3 V případě, že si Kupující zásilku nepřevezme bez řádného odstoupení od Smlouvy, má Prodávající nárok na náhradu nákladů za dopravu a zpětné doručení, a je oprávněn zamezit dalším objednávkám od daného Kupujícího.

7  Odpovědnost za vady a reklamace

  • 7.1 Reklamaci lze uplatnit e-mailem na adrese info@gooods.cz. Kupující je povinen reklamovat bez zbytečného odkladu po zjištění vady, nejpozději však do 24 měsíců od převzetí zboží.
  • 7.2 Za vadu se nepovažuje:
    • (i) opotřebení způsobené běžným používáním,
    • (ii) změněná konzistence, zápach nebo chuť, vznikla‑li nesprávným skladováním,
    • (iii) nevhodnost produktu pro konkrétního psa (pokud odpovídá deklarovanému složení a účelu).
  • 7.3 Při oprávněné reklamaci má Kupující právo na:
    • (i) výměnu zboží;
    • (ii) přiměřenou slevu;
    • (iii) odstoupení od smlouvy (pouze při podstatné vadě).
  • 7.4 Reklamaci vyřídíme do 30 dnů. Prodávající si vyhrazuje právo požadovat zaslání zboží zpět před vyřízením reklamace.
  • 7.5 Kupující bere na vědomí, že krmivo pro zvířata podléhá zvláštním skladovacím a manipulačním podmínkám. Prodávající neodpovídá za vady vzniklé nesprávným skladováním po doručení.

8  Odstoupení od smlouvy

  • 8.1 Kupující má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od doručení zboží bez udání důvodu, s výjimkami dle § 1837 zákona č.j. 89/2012 Sb. Zákon občanský zákoník („OZ“). Odstoupení je třeba oznámit e-mailem a zboží vrátit na adresu uvedenou v potvrzení objednávky.
  • 8.2 Pokud Kupující nakupuje jako podnikatel (uvádí IČO v Objednávce), nevztahují se na něj práva spotřebitele, především právo na odstoupení do 14 dnů.
  • 8.3 Kupující nese náklady na vrácení zboží. Zboží musí být v původním, nepoškozeném a neotevřeném stavu. Při otevřených nebo použitých produktech (např. otevřené balení krmiva nebo výživového doplňku) není odstoupení možné z hygienických důvodů.
  • 8.4 Peníze budou následně vráceny do 14 dnů ode dne, kdy bude Prodávajícímu doručen zboží nebo předložen doklad o jeho odeslání.
  • 8.5 V případě vrácení objednávky, při které byl poskytnut dárek, je Kupující povinen vrátit i tento dárek. Pokud tak neučiní, bude hodnota dárku odečtena od vrácené částky.

9  Odpovědnost, vyšší moc

  • 9.1 Prodávající neodpovídá za škody způsobené nesprávným použitím zboží, individuálními reakcemi zvířete, alergiemi nebo kombinací s jiným krmivem.
  • 9.2 V případě okolností vyšší moci (např. epidemie, výpadky dodavatelů, válečný konflikt, poruchy dopravy) prodávající nenese odpovědnost za opožděné doručení, nedodání nebo škodu.

10  Řešení sporů se spotřebiteli

  • 10.1 Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými etickými kodexy ve smyslu § 1826 OZ.
  • 10.2 Stížnosti spotřebitelů vyřizuje Prodávající prostřednictvím e-mailové adresy info@gooods.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle Prodávající na e-mailovou adresu Kupujícího.
  • 10.3 Pro mimosoudní řešení sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz. Platforma pro řešení sporů online se nachází na adrese: ec.europa.eu/consumers/odr.
  • 10.4 Spotřebitel může využít i platformu ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

11  Závěrečná ustanovení

  • 11.1 Pokud vztah Prodávajícího a Kupujícího obsahuje mezinárodní prvek (např. zasíláme zboží mimo území České republiky), bude se tento vztah vždy řídit právem České republiky. Tím nejsou dotčena práva spotřebitelů vyplývající ze zvláštních právních předpisů.
  • 11.2 Smlouva včetně Podmínek je u Prodávajícího archivována v elektronické formě a to v souladu s lhůtami pro archivaci dle platných právních předpisů, případně stanovených Prodávajícím v souladu s Zásadami zpracování osobních údajů, ale není Vám přístupná.
  • 11.3 Stane‑li se jakékoli ustanovení těchto Podmínek neplatným, neúčinným nebo nevykonatelným, nemá to vliv na platnost, účinnost a vykonatelnost ostatních ustanovení. Namísto neplatného nebo nevykonatelného ustanovení se použije ustanovení, které je svým významem a účelem nejblíže původnímu záměru Prodávajícího a které je zákonně přípustné.
  • 11.4 Prodávající a Kupující se zavazují, že veškeré případné spory, které vzniknou ze Smlouvy a těchto Podmínek, se pokusí nejprve vyřešit mimosoudní cestou, a to ve lhůtě minimálně 30 dnů od doručení písemné výzvy druhé straně.
  • 11.5 Pokud se spor nepodaří vyřešit mimosoudní cestou, Prodávající a Kupující se dohodli, že jakýkoli soudní spor bude řešen výlučně podle práva České republiky před věcně a místně příslušným soudem podle sídla Prodávajícího. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva spotřebitelů na využití mimosoudního řešení spotřebitelských sporů podle zvláštních právních předpisů.